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Improvement of tricuspid regurgitation after transcatheter ASD closure in older patients

Photo by anniespratt from unsplash

BackgroundAdult patients with undiagnosed atrial septal defect (ASD) may have right heart cavity enlargement and functional tricuspid valve insufficiency. Moderate or more severe tricuspid regurgitation has been associated with a worse… Click to show full abstract

BackgroundAdult patients with undiagnosed atrial septal defect (ASD) may have right heart cavity enlargement and functional tricuspid valve insufficiency. Moderate or more severe tricuspid regurgitation has been associated with a worse prognosis, and more serious complications are typically seen in older patients. This study aimed to evaluate the improvement in functional tricuspid regurgitation and heart geometry after transcatheter ASD closure in older patients.Patients and methodsThe data of 111 patients over 60 years of age with moderate or severe tricuspid regurgitation before ASD closure were analyzed.ResultsAt the 1‑month and 6‑month follow-up after closure, both tricuspid regurgitation jet area and right atrial volume decreased significantly. Right ventricular volume decreased 1 month after closure, showing a further decrease at the end of the 6‑month follow-up. However, 24 patients (21.6%) still had persistent severe tricuspid regurgitation after the procedure. Multivariate analysis revealed that patient age at ASD closure and pulmonary artery systolic pressure determined by echocardiography before closure were predictors of persistent tricuspid regurgitation after closure.ConclusionTranscatheter ASD closure in older patients could significantly decrease tricuspid regurgitation and improve right heart geometry.ZusammenfassungHintergrundErwachsene Patienten können bereits vor der Diagnosestellung des atrialen Septumdefekts (ASD) eine Vergrößerung der Herzhöhlen und eine funktionelle Trikuspidalklappeninsuffizienz aufweisen. Eine mittelgradige oder schwerere Trikuspidalregurgitation ist mit einer schlechteren Prognose verbunden, typisch ist das Auftreten ernsterer Komplikationen bei älteren Patienten. Die vorliegende Studie zielte darauf ab, die Verbesserung der funktionellen Trikuspidalregurgitation und Herzgeometrie nach Transkatheter-ASD-Verschluss bei älteren Patienten zu untersuchen.Patienten und MethodenInsgesamt wurden die Daten von 111 Patienten über 60 Jahre mit mittelgradiger oder schwerer Trikuspidalregurgitation vor dem ASD-Verschluss untersucht.ErgebnisseNach einem Follow-up von einem Monat bzw. 6 Monaten nach dem Verschluss sank sowohl die Durchstromfläche der Trikuspidalregurgitation als auch das rechtsatriale Volumen deutlich. Auch das rechtsventrikuläre Volumen war einen Monat nach Verschluss vermindert und wies eine weitere deutliche Abnahme am Ende des 6‑monatigen Follow-up auf. Allerdings persistierte bei 24 Patienten (21,6 %) die schwere Trikuspidalregurgitation nach dem Verschluss. Die multivariate Analyse ergab, dass das Patientenalter bei ASD-Verschluss und der echokardiographisch bestimmte systolische Druck der A. pulmonalis vor Verschluss Prädiktoren einer persistenten Trikuspidalregurgitation nach Verschluss darstellten.SchlussfolgerungDurch den Transkatheter-ASD-Verschluss bei älteren Patienten konnten eine bestehende Trikuspidalregurgitation deutlich verringert und die Rechtsherzgeometrie verbessert werden.

Keywords: tricuspid regurgitation; asd closure; verschluss; closure

Journal Title: Herz
Year Published: 2017

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