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RETRACTED ARTICLE: Direct transfer of STEMI patients to cardiac catheterization laboratory

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Although the incidence of acute myocardial infarction and in-hospital mortality after ST-elevation myocardial infarction (STEMI) has declined substantially in countries that have established primary percutaneous coronary interventions (pPCI) over the… Click to show full abstract

Although the incidence of acute myocardial infarction and in-hospital mortality after ST-elevation myocardial infarction (STEMI) has declined substantially in countries that have established primary percutaneous coronary interventions (pPCI) over the past two decades, coronary artery disease remains a major cause of morbidity and mortality worldwide. We aimed to examine whether the direct transfer of STEMI patients to the cardiac catheterization laboratory (CCL) had a prognostic effect on in-hospital mortality in patients who underwent pPCI after STEMI. The in-house mortality of STEMI patients who underwent pPCI was assessed at the Department of Cardiology, Harzklinik Goslar, Germany, between April 2013 and June 2017. We enrolled 312 STEMI patients, with a mean age of 67.1 ± 13.4 years, of whom 211 (71%) were male. The all-cause in-hospital mortality was 10% (n = 31 patients). A total of 298 (95%) patients were directly transferred to the CCL. while 14 patients (5%) with STEMI were not directly transferred to the CCL (tCCL) but were taken to the emergency department (tED). In the tCCL group, 18 patients (6%) died during the hospital stay, compared with 11 patients (79%) in the tED STEMI group; thus, the in-hospital mortality rate was significantly higher (p < 0.0001) in the tED group. Our monocentric cohort highlights and confirms the clinical importance of the direct transfer of patients with STEMI to the CCL. This approach is associated with a significant decrease in in-hospital mortality as compared with the tED approach. Zwar ist die Inzidenz des akuten Herzinfarkts und die Krankenhausmortalität nach ST-Strecken-Hebungs-Infarkt („ST-elevation myocardial infarction“, STEMI) in Ländern, in denen über die letzten 20 Jahre die primäre perkutane Koronarintervention (pPCI) etabliert wurde, deutlich gesunken, doch die koronare Herzkrankheit bleibt weltweit nach wie vor eine der wesentlichen Ursachen für Krankheit und Tod. Ziel der Autoren war es zu untersuchen, ob die direkte Weiterleitung von STEMI-Patienten an das Herzkatheterlabor („cardiac catheterization laboratory“, CCL) eine prognostische Auswirkung auf die Krankenhausmortalität bei Patienten habe, bei denen eine pPCI nach STEMI erfolgt war. Die Krankenhausmortalität bei STEMI-Patienten mit pPCI wurde in der Abteilung für Kardiologie der Harzklinik Goslar zwischen April 2013 und Juni 2017 untersucht. Dazu wurden 312 STEMI-Patienten mit einem Durchschnittsalter von 67,1 ± 13,4 Jahren in die Studie aufgenommen, von denen 211 (71 %) Männer waren. Die Gesamt-Krankenhausmortalität betrug 10 % (n = 31 Patienten). Insgesamt wurden 298 (95 %) Patienten direkt zum CCL weitergeleitet, während 14 Patienten (5 %) mit STEMI nicht direkt zum CCL (tCCL) transferiert wurden, sondern in die Notaufnahme („emergency department“, tED). In der tCCL-Gruppe verstarben 18 Patienten (6 %) während des stationären Aufenthalts – gegenüber 11 Patienten (79 %) in der tED-STEMI-Gruppe; somit war die Krankenhausmortalität in der tED-Gruppe signifikant höher (p < 0.0001). Mit Untersuchung der vorliegenden monozentrischen Kohorte wird die klinische Bedeutung der direkten Weiterleitung von Patienten mit STEMI ans CCL unterstrichen und bestätigt. Dieser Ansatz geht mit einer signifikanten Abnahme der Krankenhausmortalität im Vergleich zum tED-Ansatz einher.

Keywords: stemi; die; stemi patients; ccl; mortality; der

Journal Title: Herz
Year Published: 2018

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