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Determination of the median effective dose (ED50) of bupivacaine and ropivacaine unilateral spinal anesthesia

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AbstractBackgroundUnilateral spinal anesthesia (USpA) has been reported to potentiate spinal anaesthesia and is used in geriatric patients. The purpose of this study was to determine the median effective dose (ED50) of… Click to show full abstract

AbstractBackgroundUnilateral spinal anesthesia (USpA) has been reported to potentiate spinal anaesthesia and is used in geriatric patients. The purpose of this study was to determine the median effective dose (ED50) of 0.5% hypobaric bupivacaine and 0.5% hypobaric ropivacaine USpA for geriatric patients (age ≥ 70 years) undergoing elective hip replacement surgery.MethodsA total of 60 geriatric patients (age ≥ 70 years) undergoing elective hip replacement surgery were enrolled in this study. The patients were randomized into 2 groups to receive either intrathecal 0.5% hypobaric bupivacaine USpA (group B) or 0.5% hypobaric ropivacaine USpA (group R). Effective anesthesia was defined as a T10 sensory blockade level maintained for more than 60 min, and a Bromage score of 3 on the operation side within 10 min after injection with no additional epidural anesthetic required during surgery. The ED50 of 0.5% hypobaric bupivacaine and 0.5% hypobaric ropivacaine was calculated using the Dixon and Massey formula.ResultsNo significant differences were found between the two groups in terms of demographic data. The ED50 of 0.5% hypobaric bupivacaine USpA was 4.66 mg (95% confidence interval CI 4.69–4.63 mg) mg and that of 0.5% hypobaric ropivacaine USpA was 6.43 mg (95% CI 6.47–6.39 mg) for geriatric patients undergoing hip replacement surgery.Conclusion We find the ED50 were lower, and the ED50 of 0.5% hypobaric bupivacaine and ropivacaine was 4.66 mg (95% CI 4.69–4.63 mg) and 6.43 mg (95% CI 6.47–6.39 mg), respectively, for USpA in geriatric patients (age ≥ 70 years) undergoing elective hip replacement surgery.ZusammenfassungHintergrundDie unilaterale Spinalanästhesie (USpA) soll die Spinalanästhesie potenzieren und wird bei geriatrischen Patienten verwendet. Zweck dieser Studie war die Bestimmung der mittleren effektiven Dosis (ED50) einer USpA mit 0,5%igem hypobarem Bupivacain und 0,5%igem hypobarem Ropivacain bei geriatrischen Patienten (Alter ≥ 70 Jahre), die sich einer elektiven Hüftprothesenoperation unterzogen.MethodenSechzig geriatrische Patienten (Alter ≥ 70 Jahre), die sich einer elektiven Hüftprothesenoperation unterzogen, wurden in diese Studie eingeschlossen. Die Patienten wurden in 2 Gruppen randomisiert, um entweder eine intrathekale USpA mit 0,5%igem hypobarem Bupivacain (Gruppe B) oder 0,5%igem hypobarem Ropivacain zu erhalten. Eine effektive Anästhesie wurde definiert als ein sensorisches Blockadeniveau von T10, das mehr als 60 min aufrechterhalten werden konnte, sowie ein Bromage-Score von 3 innerhalb von 10 min nach der Injektion, ohne dass eine zusätzliche epidurale Anästhesie während der Operation benötigt wurde. Die ED50 von 0,5%igem hypobarem Bupivacain und 0,5%igem hypobarem Ropivacain wurde mit der Formel nach Dixon und Massey berechnet.ErgebnisseBezüglich der demographischen Daten wurden keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen gefunden. Die ED50 einer USpA mit 0,5%igem hypobarem Bupivacain betrug 4,66 (95% Konfidenzintervall [CI] 4,69–4,63) mg, und die ED50 einer USpA mit 0,5%igem hypobarem Ropivacain lag bei 6,43 (95% CI 6,47–6,39) bei geriatrischen Patienten (Alter ≥ 70 Jahre), die sich einer Hüftprothesenoperation unterzogen.SchlussfolgerungDie ED50 einer USpA mit 0,5%igem hypobarem Bupivacain und Ropivacain betrug 4,66 (95% CI 4,69–4,63) mg bzw. 6,43 (95% CI 6,47–6,39) bei geriatrischen Patienten (Alter ≥ 70 Jahre), die sich einer elektiven Hüftprothesenoperation unterzogen.

Keywords: ed50; die; igem hypobarem; bupivacaine

Journal Title: Der Anaesthesist
Year Published: 2017

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